De waarde van de directiebeoordeling

Binnen ISO 9001 en ISO 14001 speelt de directiebeoordeling een sleutelrol. Het is meer dan een verplichting – het is een kans om te sturen en verbeteren.

De rol van de directiebeoordeling binnen ISO 9001 en ISO 14001

Een belangrijk onderdeel van zowel ISO 9001 als ISO 14001 is de directiebeoordeling. Dit is een jaarlijks terugkerend moment waarop de directie formeel bekijkt of het managementsysteem nog effectief en geschikt is.

Tijdens de directiebeoordeling worden onder meer de volgende onderwerpen besproken:

  • de resultaten van interne en externe audits;

  • de voortgang van doelstellingen en KPI’s;

  • klachten en verbeterpunten;

  • wijzigingen in wet- en regelgeving of interne processen;

  • kansen voor verbetering.

Voor veel organisaties voelt dit als een verplicht nummer, maar in de praktijk biedt het juist een uitgelezen kans om stil te staan bij prestaties en verbeterkansen. Integra let tijdens audits niet alleen op de aanwezigheid van een directiebeoordeling, maar vooral ook op de inhoudelijke waarde voor de organisatie.

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.