Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Integra Certification B.V.

Artikel 1 – Algemeen

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen Integra Certification B.V., gevestigd te Heemskerk (De Trompet 2124), hierna te noemen “Integra”, en een opdrachtgever waarop Integra deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

  2. Deze voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Integra, waarbij Integra derden inschakelt voor de uitvoering van werkzaamheden.

  3. Deze voorwaarden zijn mede opgesteld ten behoeve van medewerkers en directie van Integra.

  4. De toepasselijkheid van eventuele algemene inkoop- of andere voorwaarden van de opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

  5. Indien één of meerdere bepalingen van deze voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen volledig van kracht. Partijen zullen in overleg treden om een vervangende bepaling overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling wordt gevolgd.

  6. Onduidelijkheden of ongeregelde situaties dienen te worden uitgelegd en beoordeeld ‘naar de geest’ van deze voorwaarden.

  7. Indien Integra niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen niet van toepassing zijn of dat Integra het recht verliest naleving in andere gevallen te verlangen.

Artikel 2 – Offertes en aanbiedingen

  1. Alle offertes en aanbiedingen van Integra zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk een termijn voor aanvaarding is opgenomen.

  2. Integra is niet gebonden aan offertes of aanbiedingen indien de opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat sprake is van een kennelijke vergissing of verschrijving.

  3. De in offertes vermelde prijzen zijn exclusief btw en andere heffingen, alsmede bijkomende kosten (reis- en verblijf, administratie), tenzij anders vermeld.

  4. Indien de aanvaarding afwijkt van de offerte, is Integra daaraan niet gebonden.

  5. Offertes en aanbiedingen gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

Artikel 3 – Contractsduur, uitvoering en wijzigingen

  1. Overeenkomsten worden in beginsel aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

  2. Opgegeven termijnen zijn nimmer fataal. Bij overschrijding dient de opdrachtgever Integra schriftelijk in gebreke te stellen.

  3. Integra voert haar werkzaamheden naar beste inzicht en conform de eisen van goed vakmanschap uit.

  4. Integra is gerechtigd derden in te schakelen voor de uitvoering van werkzaamheden. De artikelen 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW zijn uitgesloten.

  5. Indien voor een goede uitvoering wijzigingen of aanvullingen nodig zijn, zullen partijen in overleg de overeenkomst aanpassen, inclusief eventuele prijs- en termijnaanpassingen.

  6. Integra kan opdrachten in fasen uitvoeren en per fase factureren.

Artikel 4 – Opschorting en ontbinding

  1. Integra kan de overeenkomst opschorten of ontbinden indien de opdrachtgever zijn verplichtingen niet nakomt, onvoldoende zekerheid biedt, of omstandigheden dit onmogelijk of onredelijk maken.

  2. In geval van faillissement, surseance van betaling of beslag op vermogen van de opdrachtgever, is Integra gerechtigd de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen.

  3. Bij ontbinding zijn vorderingen van Integra direct opeisbaar.

Artikel 5 – Overmacht

  1. Integra is niet gehouden verplichtingen na te komen indien zij daartoe wordt gehinderd door overmacht.

  2. Onder overmacht wordt verstaan elke van buiten komende oorzaak, voorzien of onvoorzien, waardoor nakoming wordt verhinderd, zoals werkstakingen, overheidsmaatregelen of technische storingen.

  3. Indien de overmacht langer dan twee maanden voortduurt, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te beëindigen.

Artikel 6 – Betaling en incassokosten

  1. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

  2. Bij te late betaling is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim en rente verschuldigd.

  3. Alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten die Integra maakt om betaling te verkrijgen, komen voor rekening van de opdrachtgever.

Artikel 7 – Eigendomsvoorbehoud

  1. Door Integra geleverde zaken blijven eigendom van Integra totdat alle verplichtingen uit de overeenkomst volledig zijn voldaan.

  2. De opdrachtgever mag zaken waarop eigendomsvoorbehoud rust niet doorverkopen, verpanden of anderszins bezwaren.

Artikel 8 – Garanties en klachten

  1. Integra staat ervoor in dat de geleverde diensten voldoen aan de overeenkomst en aan de eisen van zorgvuldigheid en vakmanschap.

  2. Klachten dienen binnen 14 dagen na uitvoering schriftelijk aan Integra te worden gemeld.

  3. Indien een klacht gegrond blijkt, zal Integra de diensten opnieuw uitvoeren of een passende oplossing bieden.

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

  1. Integra is slechts aansprakelijk voor directe schade en tot maximaal tweemaal de factuurwaarde van de opdracht, tenzij sprake is van opzet of grove schuld.

  2. Integra is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade zoals gevolgschade, gederfde winst of bedrijfsstagnatie.

Artikel 10 – Vrijwaring
De opdrachtgever vrijwaart Integra voor aanspraken van derden in verband met de uitvoering van de overeenkomst, voor zover de oorzaak niet aan Integra toerekenbaar is.

Artikel 11 – Intellectuele eigendom
Alle door Integra verstrekte stukken, rapportages en documenten zijn uitsluitend bestemd voor gebruik door de opdrachtgever en mogen niet zonder voorafgaande toestemming van Integra worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of ter kennis van derden gebracht.

Artikel 12 – Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle rechtsbetrekkingen met Integra is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

  2. Geschillen worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Noord-Holland, locatie Haarlem, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

  3. Partijen zullen eerst proberen een geschil in onderling overleg op te lossen voordat zij de rechter inschakelen.

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.